Ma tem ca si aceasta viitoare lege va avea aceeasi soarta: dupa ce se vor primi punctele de vedere ale sindicatelor si patronatelor, vor spune ca forma guvernamentala este cea ceruta de Uniunea Europeana si ne vor inchide gura. Apoi prin Parlament o vor trece ca o ordonanta ori vor aplica metoda folosita la Codul Muncii. Ceea ce am declarat mai inainte, este bazat pe metodele guvernamentale folosite pana in prezent. Avem experienta Legii TVA-ului, a Codului Muncii si a altor legi.
In primavara anului 2002 se pregatea Legea TVA-ului. Doamna secretar de stat Manolescu, care a primit in cateva randuri delegatia PSC, la propunerile noastre privind ridicarea cotei de TVA la constructii si anularea acestei taxe la consolidari ne-a replicat ca aceasta valoare de 19% era ceruta de Uniunea Europeana. Iata ca in urma cu o luna de zile, la semnarea capitolului «Impozite», Uniunea Europeana a facut recomandarea de reducere a acestei cote la 9,5% pentru alimente, medicamente si constructii. Oare atunci, cine ne mintea, pe cei care cereau un lucru firesc?!
Privind in mod general, Codul Fiscal, in faza de proiect, pot spune ca el reprezinta, in esenta, un pas inainte spre economia concurentiala. Analizand punctual, sunt cateva articole din categoria celor deductibile, care la calculul impozitului pe venitul global aduce beneficii (direct si indirect) patronului si cetateanului. In categoria cheltuielilor deductibile vor intra:
- cheltuielile cu asigurarile de sanatate in limita a cel mult 2% din venitul brut al angajatului si 2% din fondul de salarii pentru asigurarile incheiate de patron pentru angajati;
- 20% din valoarea materialelor de constructii de locuinte; astfel atat constructorul, cat si beneficiarul nu vor mai apela la materialele luate la negru (fara acte) si de proasta calitate;
- contributiile acordate fondurilor private de pensii vor fi