Guvernantii limiteaza, printr-o recenta hotarire a executivului, libertatea de miscare a maxi-taxi-urilor, care vor fi nevoite sa circule numai la periferie. Asa ca persoanelor care merg prin centru nu le va ramine decit varianta mijloacelor de transport in comun sau cea mai scumpa
Microbuzele vor obtine de acum doar trasee secundare fiindca guvernantii cred ca aglomereaza circulatia
Guvernantii limiteaza, printr-o recenta hotarire a executivului, libertatea de miscare a maxi-taxi-urilor, care vor fi nevoite sa circule numai la periferie. Asa ca persoanelor care merg prin centru nu le va ramine decit varianta mijloacelor de transport in comun sau cea mai scumpa, a taxiurilor.
Hotarirea 828/2003 (publicata in MO nr. 569), care aproba normele de aplicare ale Ordonantei privind serviciile regulate de transport public local de calatori, prevede, printre altele, ca microbuzele si minibuzele vor fi folosite, de regula, pe traseele secundare. Guvernantii au gasit si o motivatie: masura se aplica ?pentru a se evita cresterea densitatii traficului pe traseele aglomerate si pentru asigurarea transportului public local de calatori pe trasee greu accesibile pentru mijloacele de transport de mare capacitate?.
?Pentru cei care au drum prin centru, adio transport rapid si confortabil; daca nu ai chef sa astepti mijloacele RATB, n-ai decit sa scoti din buzunar zeci ori sute de mii pentru o cursa cu taxiul!?, ne-a spus un calator care astepta intr-o statie de maxi-taxi.
?Nu e corect!?
?Se face discriminare intre autobuze si microbuze, nu e corect! Autobuzele nu pot asigura nivelul de rapiditate si confort pe care il ofera microbuzele. Hotarirea ne limiteaza activitatea, iar intr-o economie de piata trebuie sa cistige cel mai bun?, ne-a spus presedintele Federatiei Patronale a Transportatorilor Rutieri din Romania, Ilie Cobrescu. Nici