Contactarea plajelor de pe litoralul romanesc a fost, in acest an, prioritatea principala a Directiei Apelor Dobrogea Litoral. Actiunea demarata inca de la mijlocul lunii aprilie nu a fost finalizata nici pana la ora actuala. Si asta pentru ca agentii economici nu s-au mai inghesuit din diverse motive. Fie din cauza lipsei banilor pentru a achita avansul impus de DADL, fie din cauza faptului ca, in anii anteriori, profitul nu a fost la nivelul asteptarilor. Institutia, care anul acesta a avut plajele in administrare, considera ca, in comparatie cu anii precedenti, acestea au fost mult mai bine amenajate si intretinute.
Profit minim Desi activitatile desfasurate in acest sezon estival au fost mult mai complexe, profitul pe care il va avea la sfarsit DADL va fi minim. Hristu Uzun, directorul directiei constantene, a declarat ca acest lucru se intampla ca urmare a cheltuielilor aparute pe parcurs. "S-au cheltuit foarte multi bani cu activitatea de salvamar. De asemenea, profitul institutiei a fost diminuat de cheltuielile de aproximativ un miliard de lei facute pentru curatarea algelor aparute la sfarsitul lunii iulie in statiunile de pe litoral, in special in Mamaia", a precizat Uzun. Acum se asteapta finalizarea sezonului estival pentru a trage linie si a vedea exact profitul.
Lipsa de bani Plajele litoralului romanesc au fost contractate in proportie de doar 80%. Conducerea Directiei Apelor Dobrogea Litoral a declarat ca agentii economici nu au mai dorit sa inchirieze plaje, in acest sezon estival, deoarece nu au putere financiara. Aceeasi sursa a precizat ca marile societati care au inchiriat si in anii anteriori au fost consecventi si anul acesta. "Marii agenti economici au facut contracte pe care le respecta. Aceasta este dovada ca turismul trebuie facut de oameni care au calitati, care stiu sa desfasoare activitati in acest domeniu. Aceasta activitate n