Acum doi ani inca se mai credea ca imaginea unei firme pe web insemna plasarea la o adresa proprie (sau una gratuita, cu numele unui portal oarecare, precedat de numele firmei in cauza) a unor imagini si a unui telefon... Lucrurile au evoluat firesc, o data cu cresterea traficului pe web-ul romanesc si site-urile de firma au inceput sa fie tot mai dinamice, sa cuprinda oferta actualizata in cele mai mici detalii si chiar sa efectueze, incipient, comertul on-line (desi romanii nu au prins inca gustul platii cu card). Anul acesta am vazut o alta maniera de a folosi Internetul (si) pentru promovarea unei firme. Un exemplu a fost site-ul Coca Cola, unde ne puteam construi un profil, participa la diverse jocuri, sta pe chat etc.: www.coca-cola.ro.
Un altfel de exemplu este ultima campanie lansata de Connex, in urma cu doua saptamini. Am putut citi indemnuri de a scrie visul nostru accesind o adresa cu un nume inteligent ales, www.tufaciviitorul.ro, fara sa stim ca este o campanie a acestei companii. Misterul a fost inlaturat abia saptamina trecuta, in cadrul unei conferinte de presa desfasurata la Teatrul Act. Prin urmare, asistam la o mega-campanie al carei principal suport va fi web-ul prin intermediul site-ului amintit. Oricine are un vis il poate posta pe site, poate discuta pe forum cu cei care au vise/idealuri similiare lui etc. Connex va sprijini realizarea viselor, insa, dupa cum s-a afirmat, nu prin servirea acestora pe tava, ci prin facilitarea muncii de realizare a lor: de exemplu, cei care doresc sa demareze propria afacere pot primi consultanta gratuita. Succesul afacerii revine celui care o initiaza...
Acest gen de campanie neconventionala nu m-a surprins foarte tare. Era de asteptat ca firme care si-au impus brand-ul sa vina cu ceva nou. Este greu astazi sa faci reclama in continuare pentru Connex, de exemplu, brand-ul fiind deja foarte