Ce s-ar intampla daca nevoia, necesitatea si obligativitatea dezbaterii publice s-ar conjuga cu ascultarea atenta si la timp a vocii expertizei, adica atunci cind sint generate deciziile de politica educationala?
La aceasta intrebare au incercat sa raspunda expertii in politici publice educationale, reuniti la initiativa „Centrului Educatia 2000+“ si a Grupului de Reflectie si Initiativa „Focus Educatia“, care au gazduit colocviul cu tema Politica educationala: expertiza, dezbatere, decizie.
La colocviu au participat experti si practicieni, oameni implicati prin natura muncii lor, intr-o forma sau alta, in reforma educatiei romanesti, precum si invitati din partea unor institutii si organizatii reprezentative in ceea ce priveste tema abordata: Owaise Saadat, seful Misiunii Rezidente a Bancii Mondiale in Romania; Renate Weber, presedinta Fundatiei pentru o Societate Deschisa din Romania; Adrian Miroiu, decanul Facultatii de Stiinte Politice – SNSPA; Liliana Preoteasa, directoarea Directiei Generale pentru invatamint Preuniversitar – MECT. Alte institutii si organizatii nationale si internationale reprezentate au fost: Institutul de Stiinte ale Educatiei, Federatia Educatiei Nationale, British Council, Institutul Goethe, UNICEF, Colegiul Noua Europa, organizatii care, prin activitatea lor, si-au demonstrat interesul pentru bunul mers al reformei invatamintului romanesc.
Acest colocviu a demonstrat ca dezbaterile publice sectoriale (in cazul de fata fiind vorba despre sectorul educatie) pot veni cu solutii viabile pentru sistem. Administratia publica centrala are ocazia de a-si reimprospata ideile relative la reforma cu expertiza si experienta practicienilor din educatie (care activeaza in sistem in cadrul altor organizatii decit cele publice), intr-un mediu colocvial, animat de initiativa, iar specialistii independenti sau reprezentan