Una mie, una tie. Cam asa s-ar putea descrie jocul pe care il fac cei doi producatori mondiali de computere, Dell si Hewlett-Packard. Fiecare dintre cele doua companii si-au revendicat in ultima parte a anului trecut un continent. HP, Europa iar Dell, America de Nord. Hewlett-Packard a reusit sa depaseasca la mustata in trimestrul al patrulea al anului trecut compania Dell, eternul sau rival pe piata calculatoarelor personale. Cresterea vanzarilor in Europa, mai ales in segmentul consumatorilor casnici, a propulsat HP pe prima pozitie in clasamentul producatorilor de computere, compania ajungand la o cota de 16,9% pe piata mondiala, arata ultimul studiu realizat de compania de cercetare IDC. La distanta foarte mica in urma sa ii regasim pe americanii de la Dell, cu o felie de 16,3% din piata. Ambele companii au crescut dar Hewlett-Packard a fost mai rapida. Cota HP a evoluat fata de ultimele trei luni ale anului 2002 cu 21,7% in timp ce felia aflata in "proprietatea" Dell s-a marit cu 19,7%. In perioada octombrie-decembrie 2002, tot HP a stat mai bine la capitolul vanzari, revendicandu-si atunci 16% din piata, in timp ce Dell avea o cota de 15,6%. Totusi, dupa vanzarile inregistrate in intreg anul 2003, tot Dell ramane pe primul loc in top, cu o cota de 16,9% din piata, in crestere cu 25% fata de 2002, cand felia sa ajungea la numai 15,1%. HP a reusit un salt spectaculos in ultimul trimestru dar acesta nu i-a fost de ajuns pentru a urca pe prima pozitie in clasamentul de la final de an. Astfel, potrivit IDC, HP a ajuns in 2003 la o cota de piata de 16,4%, mai mare cu 14,5% fata de anul anterior (16%). Daca HP a fost mai puternica in Europa, Dell a ramas lider in Statele Unite, cu 30,2% din piata in ultimul trimestru, respectiv 30,9% la nivelul intregului an. Pe pozitia a treia la nivel mondial s-a situat IBM, companie a carei oferta se adreseaza in principal segment