Dupa scandalul adoptiilor, hop si scandalul autostrazii. Hotarat lucru, Romania e vedeta presei europene zilele acestea. Cotidianul britanic "Financial Times" zice ca decizia autoritatilor romane de a atribui constructia autostrazii Brasov - Oradea (Bors) companiei americane Bechtel e investigata de Comisia Europeana. Editia on-line a prestigiosului cotidian economic, citata de Mediafax, sustine ca "Gunther Verheugen, comisarul european pentru extindere, examineaza contractul pentru constructia unei portiuni de 450 de kilometri de autostrada vitala pentru legatura cu Europa Centrala. Initiativa sa este un raspuns la declaratiile unor diplomati ai Uniunii Europene la Bucuresti, potrivit carora procesul de atribuire a contractului nu a fost transparent". Valoarea totala a contractului este de 2,5 miliarde de dolari.
Duelul cu proiecte
Potrivit "Financial Times", un reprezentant al Comisiei Europene la Bucuresti a declarat ca intreaga afacere "pute, mai ales pentru ca nici una dintre institutiile financiare internationale nu vrea sa se apropie de ea, avand in vedere ca nu a existat un proces de achizitie publica".
Pe de alta parte, publicat ia noteaza ca diplomatii UE au fost deranjati de faptul ca autostrada prevazuta in contractul cu Bechtel va fi construita inaintea unei alte autostrazi, Bucuresti - Budapesta, acest proiect reprezentand o colaborare a autoritatilor romane cu Uniunea Europeana. De unde, probabil, si motivul agitatiei.
Pe site-ul Internet al Ministerului Transporturilor, la capitolul "Strategia de dezvoltare a programului national de autostrazi", figureaza explicit, pe o harta a Romaniei, atat autostrada Bucuresti - Brasov - Oradea, cat si cea cu iesire spre Arad, care ar urma sa fie construita in colaborare cu europenii.
Ce zice ministerul?
Cotidianul financiar britanic citeaza si Ministerul roman al Transport