- Social - nr. 28 / 11 Februarie, 2004 Reparatiile de carosabil, mai ales cele de pe urma iernii, au doua "calitati" de baza. Sunt scumpe si au viata scurta, iar cel mai mare dusman al lor este compozitia materialului antiderapant folosit la topirea zapezii. Aceasta stare de fapt, care inghite miliarde de lei, un fel de aruncare a lor pe apa sambetei, merita sa devina o serioasa tema de discutie pentru edili, care, astfel, ar putea gasi o solutie adecvata pentru aplatizarea curbei distrugerilor de covor asfaltic pe timp de iarna. In ce ne priveste, noi credem ca exista la indemana o reteta care, pusa in practica, ar da rezultate bune. Ea ar putea fi foarte simpla si se numeste seriozitate in munca. Conform acesteia, producatorii de mixturi asfaltice ar trebui sa respecte, ad-literam, retetarul pentru o compozitie corespunzatoare, iar turnatorii de asfalt sa respecte si ei prevederile tehnologiei de aplicare. Pentru ca putem afirma cu certitudine ca, aici, la acest nivel, noi pierdem mereu lupta cu rigorile iernii. Garantia unei calitati mai bune a asfaltului nu-i scuteste nici pe cei care imprastie material antiderapant sa foloseasca cu dramuire sarea in amestec. In materie de intretinere a strazilor ne aflam, oarecum, in ipostaza Mesterului Manole. Adica, prea mult din ceea ce primavara, vara si toamna se repara, iarna se distruge cu atata usurinta in urma doar a catorva cicluri de inghet-dezghet. Daca pana la venirea zapezii targumuresenii se puteau mandri cu un carosabil acceptabil, iata-ne acum din nou in situatia anilor trecuti. Rezultatul? Aproape nu exista in municipiul Targu-Mures strazi neatinse de flagelul distrugerii. Pretutindeni gropile si-au facut hidoasa reaparitie. In fata acestui dezastru sezonier, asteptam din nou reactia oficialilor primariei, dar nu numai in vorbe, ci si in fapte. Iar daca reparatiile vor incepe, este bine sa reamintim celor