Freamatul care a cuprins piata media este cel mai clar indiciu ca se apropie alegerile. Ca miza devine pe zi ce trece tot mai mare. De la oameni de afaceri si politicieni, aflati mai mult sau mai
Freamatul care a cuprins piata media este cel mai clar indiciu ca se apropie alegerile. Ca miza devine pe zi ce trece tot mai mare. De la oameni de afaceri si politicieni, aflati mai mult sau mai putin la vedere, pina la sindicalisti, toti par cuprinsi de o frenezie a investirii in mass-media. S-au schimbat actionari, au fost cumparate posturi de radio si televiziune importante, s-au obtinut licente peste licente, pe piata au aparut noi actori, iar cei vechi nutresc si ei pofte de marire. In ciuda acestei agitatii, investitiile straine au lipsit, nu insa si cele autohtone. Milioanele de dolari se vintura cu gratie in zona televiziunilor, se cumpara echipamente, se negociaza vedete la gramada cu programe, se fac scenarii. (Andreea Pora)
Este aproape redundanta afirmatia ca televiziunile fac jocuri politice. In general fac jocul puterii, pentru ca acolo se afla piinea si cutitul. La Televiziunea Romana, chestiunea e atit de veche incit ar fi surprinzator sa fie altfel. Potrivit ultimei monitorizari facute de Academia Catavencu, Adrian Nastase a beneficiat de 35 de aparitii, Ion Iliescu de 28, asociati fiind cu actiuni pozitive, in timp ce Theodor Stolojan si Traian Basescu au avut impreuna 13 aparitii. Raportul putere-opozitie a fost de 9 la 4 dar in general liderii PSD apar in conjuncturi de imagine. Pina si CNA-ul a intrat la idei, cind datele obtinute au aratat ca PSD a avut 80 de aparitii, plus cele 18 ale presedintelui, fata de 40 ale opozitiei. De altfel, in raportul de activitate pe anul trecut, televiziunea isi recunoaste obedienta fata de putere, care apare cu un procent de 65a in totalul prezentelor politice. Aceasta, in conditiile in care Telev