Dupa zece ani de procese, Romica Sandu, un inginer din Pitesti, a reusit sa cistige un proces contra unui colos: Uzinele Dacia, care trebuie sa ii plateasca o suma astronomica
Inginerul Sandu, inventatorul eleronului din tabla al ?masinii nationale?, a invins sistemul
Creatorul eleronului inglobat a obtinut, in justitie, recunoasterea? dreptului asupra inventiei si despagubiri de 120 de miliarde de lei; Suma este calculata la nivelul anului 1997 si va fi reactualizata
Romica Sandu, un inginer din Pitesti, a reusit sa cistige un proces contra unui colos: Uzinele Dacia, care trebuie sa ii plateasca o suma astronomica, echivalind cu mai bine de 15 milioane de dolari. Mobilul divergentelor este contravaloarea drepturilor de autor ale lui Romica Sandu pen-tru o inventie pe care uzina o aplica de mai bine de un deceniu.
In anul 1991, pitesteanul Ion Romica Sandu a proiectat un reper intitulat ?tabla exterioara capota spate cu eleron?. Inventia sa a fost folosita, in perioada 1 martie 1992-31 decembrie 1997, la fabricarea in serie a Daciei 1310 Berlina, iar pentru Uzina Dacia a insemnat reducerea costurilor de productie pentru acest autoturism deoarece, prin ?gaselnita? lui Romica Sandu, s-a renuntat la utilizarea eleronului din cauciuc, fabricat la acea vreme din materii prime importate. Pentru aceasta inventie, Romica Sandu nu a primit de la uzina drepturile banesti care sustine ca i se cuveneau. In 1993, inventatorul a actionat in judecata Automobile Dacia. Dupa ani de procese, in 1998, Tribunalul Timis da cistig de cauza pitesteanului si obliga Uzina sa-l despagubeasca pentru perioada de aplicare a inventiei cu nu mai putin de 120.250.000.000 de lei.
Decizia a fost atacata de Automobile Dacia la Curtea de Apel Timisoara, Curtea Suprema de Justitie si Inalta Curte de Casatie si Justitie, insa fara succes. Decizia a deveni