In apropierea Sarbatorilor de Pasti, publicul meloman a primit un dar cu adevarat exceptional – prezentarea integrala a oratoriului Patimile si Invierea Domnului de Paul Constantinescu, monumentala lucrare interpretata cu stralucire sub bagheta dirijorului Horia Andreescu. Orchestra Nationala si Corul Radio au evoluat la cote unanim apreciate, alaturi de solisti de factura foarte diferita, dintre care s-a detasat, incontestabil, baritonul Eduard Tumagian, maestru care a dovedit inca o data ca este un artist complet si complex, abordind cu aceeasi stiinta nu doar partituri de opera sau de lied, ci si o astfel de scriitura cu totul speciala, in care maniera de cint este cu totul diferita atit ca frazare, cit si ca expresie.
Compus intr-o prima versiune in 1943 – interpretat in concert in 3 martie 1946 de catre Filarmonica dirijata de George Georgescu, beneficiind de o „garnitura“ solistica de prestigiu (Nicolae Secareanu, Nella Dimitriu, Valentin Teodorian, Mircea Buciu, dar si Ioan D. Petrescu in rolul Christos s.a.) –, oratoriul a fost desavirsit in 1948, fiind insa prezentat pe podiumul de concert abia pe 2 aprilie 1990, sub aceeasi cupola a Ateneului, la pupitrul Filarmonicii fiind Cristian Mandeal. Printr-o frumoasa coincidenta, reluarea acestei dificile si monumentale creatii a avut loc acum, tot pe 2 aprilie, abordata pentru prima oara de formatiile Radio care, intr-un efort (de aceasta data) comun, s-au implicat cu o extrema concentrare si eficienta in demersul artistic, raspunzind cu promptitudine cerintelor dirijorale, reliefind atmosfera specifica muzicii de factura bizantina, bazata pe textele celor patru Evanghelii, imbinind hieratismul si aparenta simplitate a cintului ortodox cu dramatismul si momentele de apoteoza, construind astfel planuri contrastante de mare efect, conturate firesc si impresionant, intr-o viziune unitara si densa.