Liderii pietei raman, ca si anul trecut, Dacia Solenza si Daewoo Matiz. In primul trimestru al anului, romanii au cumparat masini de 241 milioane euro 16.000 de autovehicule s-au vandut, in Romania, in luna martie a acestui an, cifra aproape egala cu suma vanzarilor din primele doua luni ale anului. Recordul este cu atat mai surprinzator cu cat aceasta crestere s-a inregistrat intr-o perioada a anului in care, de regula, la noi nu se inregistreaza vanzari spectaculoase la automobile. Explicatia lui Brent Valmar, presedintele APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile), este ca deja incepe sa se simta o mare nevoie de motorizare, dupa o lunga perioada in care au avut prioritate masinile vechi, cumparate la mana a doua, precum si cresterea puterii de cumparare. Vanzarile autoturismelor de productie autohtona constituie si ele o alta mare surpriza pe piata, acestea inregistrand un ritm de crestere mai mare decat al autoturismelor din import (71 la suta fata de 46 la suta, cele de fabricatie straina). Dacia a vandut, in aceasta perioada, cu 62 la suta mai multe masini decat in trimestrul I al anului trecut (e vorba de Dacia Solenza, fiindca Dacia berlina si break se afla in scadere de vanzari inainte de apropiata iesire din fabricatie), iar Daewoo si-a dublat vanzarile, in special la modelul Matiz, care acopera, in acest moment, aproape 4/5 din vanzarile Daewoo. In ceea ce priveste clasamentul marcilor de autoturisme de import, acesta a ramas nemodificat pentru primele patru pozitii fata de cel de anul trecut: Renault, Skoda, Volkswagen, Peugeot. O ascensiune spectaculoasa a avut o marca recent intrata pe piata, e vorba de Chevrolet, care a patruns in top direct pe locul 8. In clasamentul pe modele conduce Skoda Oktavia, care l-a detronat in acest an pe liderul anului trecut, Renault Clio. Pe locul trei se afla noul model Renault Megane, pe patru di