Inceputul primaverii a propus melomanilor citeva repere extrem de interesante in special in sfera muzicii camerale, nu doar prin frumusetea interpretarii, ci si prin faptul ca marea muzica universala a stat alaturi de creatii romanesti contemporane – parte prezentate chiar in prima auditie absoluta –, a caror valoare a fost unanim apreciata de public.
Recitalul sustinut la inceput de aprilie de catre soprana Georgeta Stoleriu a fost elocvent in acest sens, capatind totodata o incarcatura „de suflet“ cu totul speciala, pentru ca, in acea zi, profesoara sa Yolanda Marculescu – cu adevarat o doamna a cintului, aplaudata, timp de doua decenii, deopotriva in spectacole de opera si in rafinate seri de lied – ar fi implinit 81 de ani. Cu aceeasi eleganta ce caracterizeaza fiecare dintre aparitiile sale pe podium, Georgeta Stoleriu a abordat, in colaborare cu excelenta pianista Verona Maier, un repertoriu divers si echilibrat, cele doua opusuri de Schubert – Die Verschworenen si Totus in corde lanqueo –, care au incadrat inspirat intregul program, aducind un plus de farmec prin alaturarea clarinetului – gratie interpretarii de tinuta conferite de Leontin Boanta –, intr-un dialog in care liniile melodice s-au impletit si s-au completat intr-o maniera cuceritoare. Subtilitatea si lirismul specific schubertian au lasat apoi locul miniaturii romanesti, care, pornind de la texte binecunoscute, a dezvaluit pregnant trasaturile definitorii ale fiecarui compozitor; astfel, am ascultat, in prima auditie, doua lieduri pe versuri de Victor Ion Popa (Intrebare, Amurg) si alte doua lieduri pe versuri de George Topirceanu (Ploua, Vin tigancile), scrise de Dumitru Capoianu cu sensibilitate si verva, muzica sa reliefind sugestiv sensurile cuprinse in text.
Pe cu totul alte coordonate stilistice, dar cu acelasi marcaj al descoperirii modalitatii ideale de invesmint