Ziua de 4 mai a marcat un moment cu totul special atit in activitatea Parlamentului Austriei, cit si pentru soprana Ileana Tonca, solista la celebra Staatsoper Viena, care, in urma deciziei unui juriu select, din care au facut parte reprezentanti ai Universitatii de Muzica si ai Academiei de Arte, precum si directorul general al Bibliotecii Nationale, a primit „Frauen.kunst.preis“ (Premiul pentru femeile artiste) pentru muzica, alaturi de scriitoarea Monika Wogrolly si pictorita Petra Sterry.
Importanta acestei distinctii este confirmata de faptul ca insusi presedintele Parlamentului, prof. univ. dr. Andreas Khol, precum si ministrul Artelor, Stiintei si Culturii, Elisabeth Gehrer, au rostit cuvinte elogioase la adresa laureatilor, dupa ce prof. univ. dr. Elena Ostleitner, de la Universitatea de Muzica (totodata purtatorul de cuvint al juriului), a rostit un „laudatio“ in care aprecierile referitoare la talentul, profesionalismul, sensibilitatea, realizarile artistice, dar si la calitatea umana a Ilenei Tonca au fost superlative, subliniind totodata rolul esential al prof. univ. Georgeta Stoleriu in formarea fostei sale studente. Intreaga asistenta – extrem de numeroasa si selecta – a aplaudat-o pe binecunoscuta soprana si profesoara care, firesc, se afla in sala pentru a fi alaturi de cea care, asemeni altor soliste de renume international, reprezinta cu cinste scoala sa si, implicit, arta interpretativa romaneasca.
Daca panourile cu desene in tonuri estompate si rochia „de mireasa“ intr-un posibil stil de secol al XVIII-lea, realizata din folie de plastic de catre Petra Sterry, au fost expuse in superba sala a Parlamentului, iar Monika Wogrolly a citit citeva pagini dintr-o recenta lucrare, Ileana Tonca a incintat (in cel mai propriu sens al cuvintului) prin micro-recitalul sau, care a inclus doua din cele Sapte cintece compuse de Enescu