Masinile americane, japoneze ori coreene, adica cele fabricate in afara Uniunii Europene, pot fi cumparate mai ieftin prin leasing decit daca ar fi importate cu banii jos. Practic, in asta consta marele avantaj al leasing-ului auto.
Masinile americane, japoneze ori coreene, adica cele fabricate in afara Uniunii Europene, pot fi cumparate mai ieftin prin leasing decit daca ar fi importate cu banii jos. Practic, in asta consta marele avantaj al leasing-ului auto. Autoturismele originare din UE sint scutite de taxe vamale. In schimb, la cele aduse din afara comunitatii europene, vamesii aplica, la valoarea integrala a masinii, o taxa de 30%. Daca opteaza pentru leasing, viitorul proprietar al masinii non-UE va plati insa aceasta taxa vamala la numai 20% din valoarea autoturismului. Este vorba de asa-numita ?valoare reziduala?, adica ceea ce ramine dupa expirarea perioadei de leasing, cind, de fapt, platitorul ratelor de leasing capata dreptul de proprietate asupra masinii respective. Un calcul simplu arata ca la o masina fabricata in state non-UE, in valoare de 20.000 euro, clientul economiseste, datorita leasing-ului, 4.800 euro. In general, autoturismele fabricate in afara UE sint masini de teren, extrem de scumpe. Leasing-ul face insa ca marci precum Hyundai, Nissan Patrol, Chrysler, Honda, Ford, Chevrolet ori Toyota sa fie mult mai accesibile.
Potrivit datelor Asociatiei Societatilor de Leasing din Romania (ASLR), masinile aduse din afara Europei reprezinta aproximativ 15a din valoarea pietei autoturismelor importate, ceea ce inseamna cam 100 milioane euro pe an, dupa cum a afirmat Cornel Coca Constantinescu, presedintele asociatiei. (Eryka Lang)
Importul de masini implica plata taxei vamale, respectiv 30%, - numai atunci cind autoturismul este fabricat in afara statelor UE -, a accizei si a TVA. Pentru masinile noi, nivelul accizelor se