La Porto are loc, maine, deschiderea Euro 2004, competitie ce a inghitit sume uriase de bani comparativ cu durata evenimentului, care se intinde pe trei saptamani. Organizarea turneului reprezinta o investitie majora si greu de sustinut pentru Portugalia, care a trebuit sa apese pe acceleratie pentru modernizarea infrastructurii, insa impactul economic direct ramane dificil de evaluat.
Cele peste patru miliarde de euro cheltuite in aceasta tara ridica un mare semn de intrebare in ceea ce priveste capaciatea Romaniei de a organiza in viitorul apropiat o editie a CE, chiar si in tandem cu Ungaria.
Potrivit unui studiu universitar, investitiile totale in construirea sau renovarea celor zece stadioane portugheze ce vor gazdui meciurile, dar si a parcarilor aferente, s-a ridicat la 650,5 milioane de euro. Costurile au fost suportate, in primul rand, de cluburile de fotbal (47%), apoi de municipalitatile celor opt orase gazda (37%) si, in fine, de stat (16%).
Pentru bugetul de stat, factura s-a ridicat la 208 milioane de euro, insa 71 de milioane vor fi recuperate din impozite, conform ministrului Jose Luis Arnaut, care supervizeaza organizarea Euro. La aceste costuri trebuie adaugate, insa, eforturile pentru promotiile turistice ale Portugaliei in favoarea evenimentului (15 milioane de euro) si modernizarea echipamentelor politiei (12,4 milioane).
Euro 2004 inseamna, de asemenea, pe langa modernizarea unei parti semnificative din infrastructura, construirea de drumuri de acces, de autostrazi, hoteluri, poduri, amenajarea aeroporturilor, modernizarea spitalelor si electrificarea liniilor feroviare.
Prin indeplinirea acestui ultim punct s-a ajuns ca distanta dintre Braga, aflata in nordul extrem, si Faro, oras aflat in sud, sa fie parcursa in doar sase ore, cu o simpla schimbare de tren, in capitala. Suporterii se