Internetul nu este doar pentru divertisment si informare. Exista intreprinzatori care au inceput sa faca bani din afacerile online. Chiar si in Romania. Mediul electronic nu ofera la fel de multe modele de business ca mediul offline. Totusi, sunt cateva mari categorii de afaceri care au atras investitori.
Iata principalele modele de afaceri pe Internet: publicitatea, comertul electronic si serviciile, vanzarea de continut (stiri, fotografii, jocuri, sonerii pentru telefoanele mobile). Ceea ce ii atrage pe majoritatea intreprinzatorilor sunt costurile reduse si accesul facil la potentialii clienti.
In plus, numarul persoanelor care ar putea cumpara produse sau servicii pe Internet este in continua crestere. In Romania, doua milioane de utilizatori folosesc regulat Internetul. Publicul real pe care il vizeaza afaceristii de pe web este mult mai mare, pentru ca exista acces si la cumparatorii din strainatate.
Unii dintre acestia sunt chiar romani stabiliti peste hotare (aproximativ cinci milioane). Cel mai dezvoltat domeniu din care se fac bani este cel al comertului electronic si serviciilor. Cei din industria de profil le numesc generic "servicii de convenienta". Aceasta notiune se refera la comoditatea de a comanda online si a primi produsele acasa.
Un comerciant de succes este magazinul virtual www.dol.ro, adica Diverta Online. Cei de la dol.ro au inteles ca reusita in comertul electronic este conditionata de standardizarea produselor vandute. Mai concret, pe Internet se vand bine bunurile cu care cumparatorul nu trebuie sa intre in contact direct. "Ponderea cea mai mare in comenzi o are cartea (60%).
Restul sunt produse media si IT", declara Catalin Andrei, director dol.ro. Avantajul pe care il are Diverta fata de un magazin virtual independent este infrastructura afacerii din mediul real. Relatia cu furni