Dupa caderea cortinei finale a stagiunii, Teatrul Muzical din Galati a organizat un curs de maiestrie, sustinut de profesorul Toma Popescu, sosit special de la Viena (unde conduce Scoala de bel-canto ce-i poarta numele) pentru a lucra cu citiva solisti ale caror glasuri frumoase au nevoie inca de slefuire, de corectarea unor carente de ordin tehnic sau interpretativ. Desigur, doar o saptamina nu este suficienta pentru aprofundarea unor asemenea aspecte care necesita ani de studiu, dar experienta maestrului a fost benefica in sensul sublinierii unor elemente de respiratie, atac al acutelor etc., oferind chiar solutii prin dezvaluirea unor mici „secrete“ care, aplicate asa cum trebuie, pot rezolva multe probleme de cint. Concertul care a incheiat cursul a demonstrat din plin faptul ca, la Galati, exista cu adevarat voci de calitate, dar si ca solistii din generatii diferite se straduiesc sa-si atenueze deficientele si sa abordeze partiturile pe coordonate cit mai apropiate de ceea ce a gindit autorul.
Acompaniati de orchestra teatrului, dirijata de Radu Ciorei – invitat de la Filarmonica din Constanta –, au interpretat cu mult curaj arii dificile, dar indragite de publicul care, destul de numeros, a aplaudat cu insufletire fiecare moment muzical. Astfel, dupa uvertura la opera Carmen de Bizet, mezzosoprana Angela Gazibar a cintat celebra Habanera din aceeasi lucrare, glasul sau amplu, cu o remarcabila egalitate de registre, fiind pus apoi in valoare si in arii din Samson si Dalila de Saint-Saëns si Fecioara din Orléans de Ceaikovski. Tinara soprana Felicia Cosma a debutat emotionant in aria din Elixirul dragostei de Donizetti, dar calitatile sale vocale – muzicalitatea, sensibilitatea si dorinta de a realiza o frazare si o expresivitate adecvata – au constituit o adevarat surpriza in aria Gildei din Rigoletto de Verdi, succesul sau in acest adevarat „bote