Ieri a iesit de pe banda de montaj Dacia 1300 cu numarul 1.959.730. Ultima.
Povestea de trei decenii si jumatate a “masinii romanului“, Dacia 1300, a luat sfarsit in cadrul unei festivitati organizate de constructorul argesean la fabrica din apropierea Pitestiului, cand au fost produse ultima berlina si ultimul break din istoria acestui model.
Ce a insemnat Dacia 1300 pentru romani? 35 de ani de productie a unei masini derivate din Renault 12, un automobil care s-a identificat de-a lungul timpului cu poporul roman si a fost un exponent al identitatii noastre.
Ieri, dupa mai bine de trei decenii de existenta, a iesit de pe linia de asamblare a fabricii de la Colibasi ultimul exemplar din aceasta gama, produsa, impreuna cu derivatele sale, in 1.959.730 de exemplare.
TRISTETE. La festivitatea organizata cu ocazia acestui eveniment au fost prezenti toti membrii conducerii Dacia Renault, de la presedintele FranIois Fourmont si vicepresedintele Constantin Stroe, pana la prefectul judetului Arges si primarul Pitestiului.
Starea generala in randul acestora a fost mai mult una de tristete, momentul fiind un prilej de amintiri frumoase din timpul celor 35 de ani de productie a modelului care s-a confundat cu imaginea romanilor.
Multi dintre cei care au lucrat inca din prima zi la fabricarea berlinei romanesti au fost invitati de constructorul argesean pentru a comemora clipa in care Dacia 1300 a predat stafeta noului model conceput integral de Renault, Logan.
MOTIVE. Asa cum au declarat si oficialii grupului, incetarea producerii vechiului model era inevitabila, avand in vedere faptul ca era o masina invechita atat din punct de vedere al designului, cat si al performantelor.
In plus, prin eliminarea Berlinei de pe liniile de productie se va mari capacitatea de asamblare a lui Logan, de