Club Med se primeneste. In decembrie, "Clubul", cum il numesc clientii fideli, isi va deschide prima dintre liniile sale de hoteluri boutique de lux . Riad, un hotel cu 60 de camere din Marrakech, va oferi room service, tratamente balneo-climaterice si alte servicii de lux, care vor schimba radical imaginea "demodata" a ofertei operatorului turistic.
Cu un nou management, sub conducerea lui Henry Giscard d'Estaing, fiul cel mare al fostului presedinte francez, grupul turistic, care promova un pachet complet de servicii turistice, se afla in cel mai ambitios proces de schimbare din istoria sa de 54 de ani, scrie Financial Times.
"Este simplu. Societatea s-a schimbat", spune Giscard. "Oamenii sunt supusi unui stres din ce in ce mai mare din punct de vedere profesional. Acesta adauga o presiune continua asupra vietii lor personale si, prin urmare, asteptarile lor in vacante cresc mai accentuat decat in perioadele anterioare".
Club Med pune la dispozitia turistilor in acest moment 95 de sate de vacanta, raspandite in toata lumea. Grupul a investit 500 mil. euro in modernizarea stabilimentelor sale turistice, pentru a atinge nivele de confort fara precedent in istoria clubului. Patruzeci de amplasamente au fost deja inchise, fiind considerate incompatibile cu noua imagine de piata pe care incearca sa o promoveze Club Med.
"Operatia estetica" a clubului are loc intr-o perioada de restriste prin care trec operatorii turistici. In Marea Britanie, spre exemplu, valoarea de piata a operatorului MyTravel s-a prabusit de la varful de 2,7 mld. lire sterline la 35 mil. lire sterline, acesta aflandu-se intr-o criza prelungita, ca de altfel si alti operatori turistici locali, ca urmare a unei avalanse de pachete turistice ieftine scoase pe piata, pentru care cererea nu a mai aparut.
Ian Rennardson, analist la ba