Ford Motor Company a demarat o campanie de recastigare a terenului pierdut pe piata automobilelor, prin infiintarea unui parc industrial pentru furnizori. Compania a anuntat ca preturile la cele trei noi modele care urmeaza a fi fabricate aici vor fi accesibile, relateaza Financial Times.
Dezvoltarea reprezinta o etapa in programul de reorientare a producatorului auto din Detroit, in vederea majorarii cotei detinute pe piata americana a automobilelor.
General Motors, Ford si Chrysler au pierdut teren in fata concurentei Toyota si Honda in anii 1990, pe masura ce japonezii si-au dezvoltat productivitatea si calitatea produselor.
Ford, care a numit acest an "Anul Automobilului", afirma ca va inlocui vechiul sau model Taurus cu noul model 500, o masina care va costa putin peste 22.000 de dolari.
Pretul va fi considerabil mai redus decat se asteptau analistii industriei, reflectand intentia clara a producatorului de a-i asigura noului model un start lansat, fara sa mai fie nevoie ca, o perioada de cateva luni dupa lansare, compania sa ofere stimulente.
"Aceasta abordare este intradevar foarte agresiva, dar absolut necesara", declara Art Spinella, presedinte la CNW Marketing, o firma americana de consultanta in domeniul auto. "Aceasta le ofera posibilitatea de a creste pretul, procentual, in perioada urmatoare. A functionat foarte bine la Chrysler si este singurul lucru care ii va face pe oameni sa nu mai solicite stimulente".
Concurentii de la Chrysler au avut o crestere importanta in venituri in al doilea trimestru, o contributie mare avand-o noul model 300C, care a avut de asemenea un pret accesibil, evitandu-se pana acum implementarea de politici de reducere a preturilor.
Reprezentantii Ford au mai precizat ca vor stabili un pret in jurul a 25.000 de dolari pentru versiunea