Doar 12 la suta din bugetul alocat Programului national multianual de sprijinire a intreprinderilor mici si mijlocii in dezvoltarea exportului au fost cheltuiti, din luna martie de cand a fost lansat si pana in acest moment. Astfel, din cei 100 de miliarde de lei alocati Programului, derulat de Agentia pentru IMM-uri si Cooperatie, au fost cheltuiti doar 12 miliarde de lei.
"Programul nu functioneaza corespunzator, in momentul de fata un intreprinzator poate obtine prin acest program maximum 80 de milioane de lei, adica circa 2.000 de euro, suma care poate fi folosita cel mult pentru tiparirea unui pliant", declara cu ceva vreme in urma Ovidiu Chirovici, presedintele ANIMMC.
In opinia lui, principalul motiv pentru care acest program nu este accesat este suma prea mica, care nu este destul de atragatoare pentru intreprinzatori. Se pare insa ca aceasta este doar una din cauzele pentru care agentii economici nu se inghesuie sa acceseze acest program. "Daca pentru cei 2.
000 de euro ar trebui sa intocmesc un dosarel cu 5-6 hartii, atunci as gasi ca programul este atragator pentru o firma mica. Dar sa alerg, sa fac dosare peste dosare si sa pierd mai multi bani decat cei 2.000 de euro, mi se pare ineficient", ne-a declarat Ovidiu Toader, reprezentantul unei firme mici si mijlocii. Mai mult, el explica ca nici nu a auzit de acest program.
Insuficienta popularizare a programului este reclamata si de secretarul general al Asociatiei Nationale a Importatorilor si Exportatorilor din Romania (ANEIR) si copresedinte al Consiliului de Export, Mihai Ionescu. "Multe dintre firmele care ar putea sa beneficieze de acest program nu stiu despre el.
Popularizarea trebuie facuta direct, in randul intreprinzatorilor, la targuri, expozitii", este de parere Ionescu. In plus, el spune ca nu exista o continuitate a programului. "In a