Saptamana trecuta, in vamile timisene exploda o bomba a carei fitil fusese aprins de mult timp, dar careia, surprinzator, cineva a tot reusit sa ii stopeze detonarea : doi vamesi din Aeroportul International Timisoara, care fusesera in atentia mass-media pentru acte de coruptie, au fost destituiti, urmand a fi bagati in malaxorul P.N.A. Imediat a fost demis pentru "management defectuos" si seful Directiei Regionale Vamale Timisoara, Adrian Jebeleanu.
Am fi inclinati sa credem ca apele s-au linistit la vama. Nu e deloc asa. Echipa de control a Autoritatii Nationale Vamale inca nu a plecat de la Timisoara. Ceea ce inseamna ca mai cauta dosare, mai are materie prima. In premiera, Vasile Marica, presedintele Uniunii Sindicatelor Functionarilor Publici ne-a declarat ca demiterea lui Jebeleanu nu ar fi legala pentru ca nu ar fi vizata, conform legii, de Corpul de Control al Autoritatii Nationale Vamale.
La randul sau, ministrul Controlului declara pentru TIMPOLIS ca, in ceea ce priveste vamesii demisi, cartile sunt facute, iar tavalugul controalelor va continua. Raman in discutie aspectele legate de "sincronizarea" controalelor cu apropiata campanie electorala. Scandalurile s-ar putea sa inceapa abia de acum, pe masura ce oamenii din sistem se cearta si se denunta reciproc. Dosarul "vamesii demisi" nu e, nici pe departe, clasat.Lupta cu morile de vant De ani de zile, mass-media locale au scris despre spagi date si luate la vamile vestice, despre "controale cu comision" facute la Vama de la Aeroportul International Timisoara, despre banii care se invart in acest sector. In marea majoritate a cazurilor s-a scris degeaba. Autoritatile in drept sa ia masuri au fost, probabil, prea ocupate ca sa citeasca ziarele. O situatie-limita a atins apogeul saptamana trecuta cand, subit, s-au aglomerat sesizarile, venite din partea unor cetateni italieni, cu privire la "taxa p