In unele ramuri sportive, reorganizarea federatiilor conform noilor cerinte legislative a ramas incremenita in stadiul de proiect prafuit si aruncat in sertar, fara ca oficialilor sa le pese ca simpla organizare a unor competitii importante nu este, neaparat, un pasaport spre legalitate.
In aceasta situatie flagranta se gaseste Federatia Romana de Automobilism si Karting (FRAK), organizatoare, printre altele, a Campionatului national de raliuri.
Cum, de o buna bucata de vreme, structurile sale de functionare nu au fost adaptate cerintelor noii Legi a educatiei fizice si sportului, autoritatea sa a fost pusa imediat in discutie, pozitiile actualilor oficiali fiind contestate de reprezentanti a sapte cluburi, care spera sa se instaleze la mesele pe care se gasesc contracte cu parteneri bogati si influenti precum OMV sau Balkan Petroleum.
Liderul razvratitilor este Bela Stoica, presedintele Clubului Auto Blic si organizator, in acest an, al Raliului Brasovului.
El sustine ca FRAK nu este organizata ca federatie, ci ca parte componenta a Automobil Clubul Roman, iar demersul sau se bazeaza si pe faptul ca in conducerea federatiei nu exista nici un reprezentant al sportului auto din Romania: „Anomalia vine din faptul ca FRAK este condusa de Comitetul Executiv al ACR, in componenta caruia sunt directori de filiale, dar nimeni din sport“.
In demersul sau, Stoica are alaturi CS National Auto Turbo Car Pitesti, CS Cartex Auto-Sport Slatina, CS Eurolines Bucuresti, CS Professional Racing Bucuresti, CS Club Pro-Motor-HR Miercurea Ciuc, CS Auto Blic Brasov, CS Siromex Baia Mare, ei depunand la tribunal documentele de constituire a unei noi federatii, iar pronuntarea urmeaza sa aiba loc pe data de 7 octombrie.
„Documentele de constituire sunt depuse la tribunal, unde au fost contestate de doua ori, cu motive de-a dre