Dupa o luna de pichete aproape zilnice in fata Parlamentului, sediului PSD, Guvernului, Presedintiei, Ministerului de Finante, dupa sute de apeluri si proteste impartite tuturor celor care ar fi avut Dupa o luna de pichete aproape zilnice in fata Parlamentului, sediului PSD, Guvernului, Presedintiei, Ministerului de Finante, dupa sute de apeluri si proteste impartite tuturor celor care ar fi avut cea mai mica legatura cu problema, pagubitii Dacia sunt pe punctul de a-si vedea visul cu ochii: despagubirea pentru banii depusi inainte de 1990 la CEC. Liderii Asociatiei Pagubitilor de Autoturisme Dacia, o asociatie nou-infiintata, dupa ce vechea asociatie a pierdut sansa unui proces la Strasbourg pentru ca nu a stiut sa completeze o cerere, spera ca saptamana aceasta sa fie invitati la Guvern pentru a discuta ultimele amanunte inaintea promulgarii unei ordonante de urgenta privind despagubirea. Totusi, pentru a fi siguri ca lucrurile se vor desfasura suficient de repede, au mai planificat joi un pichet in fata sediului Executivului. Conform declaratiei premierului Nastase, Guvernul a acceptat de principiu ideea ca trebuie sa-i despagubeasca pe cei carora statul le-a confiscat banii. Ramane de negociat cuantumul despagubirilor. Liderii asociatiei spun ca nu au pretentia la dobanzi si penalitati pentru banii care au "inghetat" la CEC timp de 14 ani, dar, dupa calculele lor, suma pe care o are de primit fiecare depunator nu poate fi mai mica de 5.000 de USD. "Incercam sa fim realisti si sa nu facem circoteca din aceasta problema, cerand dobanzi si despagubiri. Mai mult, avem un document al Bancii Nationale a Romaniei din care reiese ca, la sfarsitul lui 1989, cursul leu/dolar era de 4,5 lei, dar acceptam sa luam in calcul un curs mai realist, de 15 lei pe dolar. Daca socotim la aceasta valoare, reiese ca, pentru 70.000 de lei, pretul platit pentru o Dacie, ar trebui sa pri