Daca in primii anii dupa '89, cateva agentii mari de publicitate acopereau toata gama de servicii din domeniul comunicarii, in ultimii ani piata in domeniu s-a specializat. Domeniul relatiilor publice si al comunicarii de marketing si-a dezvoltat o piata proprie, a carei crestere este in prezent semnificativa, o piata disputata atat de departamentele de PR ale companiilor multinationale, cat si de companii mici, formate din cativa oameni. E loc pentru toti, spun deopotriva cei mari si cei "mici". Comparativ cu ceea se intampla in domeniul relatiilor publice in urma cu cinci ani, progresul este mare, este de parere Raluca Dumitrescu, group account director la Image Promotion. Se observa tot mai mult, in ultima vreme, ca atat companiile nationale, cat si cele multinationale sunt mult mai deschise si apeleaza cu incredere la agentiile specializate. "In urma cu cativa ani, cei mai multi oameni de afaceri considerau ca isi pot conduce si promova afacerea singuri. Acum, tot mai multi inteleg ca si Relatiile Publice sunt 'o profesie' si ca exista niste oameni care chiar se pricep si se ocupa cu profesionalism de imaginea unei companii", declara Raluca Dumitrescu. Nora Ionita lucreaza tot la Image Promotion si tot ca group account director si a observat ca, de obicei, se apeleaza la PR mai ales atunci cand companiile aloca bugete importante pentru ATL si BTL. "Exceptie fac companiile mari, pentru care PR-ul este o zona cel putin la fel de importanta ca si celelalte; sunt companiile care pun mare accent pe imagine, pe felul in care se creeaza si se intretine, dar sunt foarte active si in marketing-PR", spune ea.
Creativitatea, atuul cel mai important In ceea ce priveste companiile multinationale, multe vin in Romania cu "temele facute", explica Raluca Dumitrescu. Acestea au deja o strategie foarte bine conturata cand isi incep activitatea aici si, in general, au a