Securitatea navelor, preocupare a comunitatii europene
Inscriindu-se pe linia activitatilor desfasurate in ultimii ani pentru prevenirea actelor de terorism, la sediul ANR a avut loc, sub patronajul UE, o intrunire la care au participat specialisti pe probleme de securitate din Germania * Principalele probleme discutate au fost stadiul implementarii Codului ISPS in Germania, problemele cu care s-au confruntat, in aceste sens, autoritatile desemnate pe linie de securitate si realizarea unei comunicari mai eficiente intre autoritati # Tragedia abatuta asupra Statelor Unite la 11 septembrie 2001 a generat necesitatea adoptarii de masuri suplimentare pentru indepartarea, pe viitor, a atacurilor teroriste. Dat fiind, ca alaturi de aparatele de zbor, si navele pot fi supuse oricand unor astfel de pericole, de a fi atacate, capturate si ulterior folosite in scopuri teroriste, IMO a demarat o intensa activitate al carei scop final a fost modificarea Conventiei SOLAS 1974, amendata si a procedat la crearea Codului ISPS, intrat in vigoare la 1 iulie 2004. Raspunzand solicitarilor comunitatii internationale si incadrandu-se in termenele prevazute de aceasta, dupa adoptarea regulilor si Codului ISPS, statul roman a adoptat Ordonanta de Urgenta nr. 80, din septembrie 2003, privind Aprobarea Normelor Metodologice de implementare a Codului International pentru Securitatea Navelor si a Facilitatilor Portuare. In acest sens, Autoritatea Navala Romana, ca autoritate de stat in domeniul sigurantei navigatiei, depune eforturi in vederea alinierii la standardele europene, implicandu-se, alaturi de celelalte state europene, in actiunile de identificare a modalitatilor de asigurare a Securitatii Navelor si a Facilitatilor Portuare. Pentru aceste considerente, la sediul ANR o intalnire sub patronajul U.E., intrunire la care au participat specialisti din Germania, respectiv DirckSc