Cei trei mari jucatori din piata IT cu cel mai mare potential, cautarea online, asteptau asezati in bloc-starturi. Google, mai bine antrenat si cu mai mare experienta, a tasnit primul si i-a luat fata companiei lui Bill Gates, Microsoft, lansand primul serviciu de cautare mixt - atat pe Internet cat si pe computerele personale - despre care se asteapta sa aduca venituri sporite din publicitate. Yahoo sta la panda, asistat de catre departamentul sau de incredere Overture Services, o companie cu experienta pe piata publicitatii online. Va fi o cursa scurta cu un castigator sigur sau un maraton in care cine-si va doza energia mai bine va iesi invingator?
Deocamdata, pronosticurile sunt in favoarea Google, pentru ca aceasta companie a reusit sa aduca pe piata o noutate absoluta, cautarea pe desktop cu rezultate afisate in cateva fractiuni de secunda. Lansata saptamana trecuta, Google Desktop Search este nu numai o mutare care ia Microsoft pe neasteptate (compania lui Bill Gates a fost prima care a anuntat ca lucreaza la o solutie asemanatoare, pe care a promis-o inainte de sfarsitul acestui an), ci este si o miscare agresiva chiar pe terenul pe care Microsoft se simtea in siguranta: cautarea pe hard discul utilizatorilor.
Google Desktop Search, utilizabila pe PC-uri pe care este instalat Windows XP sau Windows 2000 (versiunea actualizata Service Pack 3) si care sunt conectate la Internet, foloseste aceleasi algoritmuri care au facut motorul de cautare Google sa fie rapid, inteligent si foarte popular, scrie presa internationala. Noul soft Google construieste o baza de date cu informatiile de pe hard disc si apoi le indexeaza (asociaza anumite cuvinte cheie cu fisierele in care acestea apar), fiind gata sa returneze rezultatele cautarilor intr-un timp foarte scurt (chiar mai putin de o secunda).
Sistemul de operare Windows a