BUSINESS STRATEGIE - Comerciantii au la dispozitie prezenta web gratuita La o luna de la lansare, magazinul virtual al Postei Romane, www.postmarket.ro, a primit 50 de comenzi cu o valoare medie de 30 de euro. Modelul de afaceri adoptat nu este unul comun. Posta nu percepe nici un fel de taxa sau comision de la firmele care aduc marfa pe "raftul" magazinului. ADRIAN MIHAI
PE NET. Magazinul virtual al Postei Romane are peste 20 de furnizori "Posta Romana se asteapta la o crestere a traficului postal, in conditiile in care cumparaturile online au inregistrat, in ultimii ani, un trend ascendent, iar coletele sunt expediate prin intermediul retelei postale", apreciaza Nicoleta Vartic, sef serviciu relatii mass-media. "Va creste traficul postal de colete si implicit veniturile companiei, urmand ca in viitor sa fie vandute spatii publicitare pe site. Nu in ultimul rand, Posta va obtine si capital de imagine", considera Vartic.
FURNIZORI. In prezent, magazinul virtual are peste 20 de furnizori, unii dintre ei fiind chiar firme care au propriul magazin virtual, dar care prefera sa fie prezente si aici. Numarul produselor postate se ridica la peste 20.000. Pana in momentul de fata sunt inregistrati 200 de utilizatori. Se asteapta ca accesarile site-ului sa sporeasca de la 9.000, cate sunt in prezent, la 18.000, spun reprezentantii site-ului. In acelasi timp, se estimeaza cresterea numarului de furnizori la 50, cu o oferta totala de 30.000 de produse. Cele mai cautate au fost accesoriile IT, muzica, filmul si cartea.
PLATA. Produsele se achita fie in momentul in care pachetul a ajuns la destinatie (plata ramburs), fie in avans (prin e-mandat sau prin ordin de plata). Pana la sfarsitul lunii, site-ul va beneficia si de un sistem de plata online a cumparaturilor. Pe langa contravaloarea cumparaturilor, clientul trebuie sa plateasca si taxele postal