SUFLETUL COMERTULUI ALUNECOS - Credinta si declinarile ei, subiect delicat si in publicitate Elementul sacru in publicitate. Un subiect delicat, cu doua taisuri, ce te poate inalta in top sau cufunda in mediocritate. Asa se poate descrie in cateva cuvinte aceasta asociere intre cele doua lumi: religie si publicitate. ALEX ANGHEL
DILEMA. Nu imaginea este cea care deranjeaza, cat sloganul - "Gust dumnezeiesc". N-avem termeni de comparatie ca s-o putem acuza de reclama mincinoasa
De cele mai multe ori, cei care se folosesc de credinta omului pentru a-l determina sa cumpere un anumit produs nu fac nici un serviciu domeniului cu pricina, dand exemplu negativ si incalcand codurile deontologiei profesionale. Mesaje precum: "Rupt din rai", "Gust divin", "Dumnezeiesc" ar trebui evitate. Credinta oamenilor in Dumnezeu nu ar trebui sa fie folosita ca o unealta in atingerea unor scopuri financiare. Exista situatii in care folosirea elementelor religioase nu deranjeaza chiar asa de mult, vezi Rai de Murfatlar.
"In general, spoturile care contin elemente religioase sunt destul de naive si triviale din punct de vedere strict teologic, fara a fi blasfemii cu adevarat. (Un inger care bea vin nu este o blasfemie, dar pentru teologi este o ineptie.) Insa spoturile acestea nu se adreseaza teologilor. Dar asta nu le scapa de probleme. Sentimentul religios e cea mai intima zona din viata fiecaruia, o arie ultrapersonala, ori un spot publicitar se adreseaza masei, asumandu-si riscul unei generalizari care devine grosolana cand e vorba de ceva atat de intim ca religiozitatea. De fapt, aceste spoturi vehiculeaza locuri comune si clisee, tradand o perspectiva extrem de profana a religiozitatii care, fiind prin excelenta mistica si personala, nu are clisee si locuri comune.
CU CELE SFINTE NU-I DE GLUMA. Adesea elementele religioase sunt folosite in spot ca s