Cu 5.000 de expozanti si 194 de tari participante, Targul International de Turism de la Londra a fost si in acest an una cele mai mari manifestari de acest gen din lume. Practic, in domeniul Cu 5.000 de expozanti si 194 de tari participante, Targul International de Turism de la Londra a fost si in acest an una cele mai mari manifestari de acest gen din lume. Practic, in domeniul promovarii turismului, daca Londra nu e, nimic nu e, caci aici se fac marile afaceri. Din acest motiv, toti, inclusiv tari precum Mali, Uzbekistan sau Lesotho, vin cu ce au mai bun. Tara noastra a venit cu 16 expozanti si cu lozinca veche "Romania, mereu surprinzatoare". Dar, surpriza, spre deosebire de editiile trecute, standul romanesc n-a mai fost bantuit de Dracula. Pe vremea cand fostul ministru Agathon se chinuia cu promovarea proiectului faraonic "Dracula Park" si visa sa aduca in plus 1 milion de turisti straini la noi, sectorul romanesc era plin de sange si colti. Acum, firmele particulare nu vor decat sa ciuguleasca niste firimituri mici, dar sigure, din uriasa placinta financiara care este turismul mondial. De aceea, programele sunt mici, dar practice. De exemplu, unul dintre ele se numeste Return to Cold Mountain si ofera occidentalilor "experiente rurale" exact in zonele din tara noastra in care a filmat Nicole Kidman. Alta firma are o lista cu clienti melomani si promoveaza festivalul Enescu din septembrie 2005 pentru ca, la noi, orchestrele pe care le vezi in Ungaria cu 100 de dolari poti sa le auzi cu 500.000 de lei. De asemenea, mai multe agentii au lansat in forta turismul medical, care merge de la tratamente antiimbatranire cu Gerovital pana la operatii de corectare a miopiei cu ajutorul laserului si implanturi de dinti. Lumea intreaba pentru ca un ochi reparat in USA face 1.500 de dolari, iar in Romania 375, iar un dinte de ceramica e 420 de euro in Franta si 120 la noi. I