Principala tendinta a serviciilor de web mail este cresterea capacitatii de stocare a mesageriei.
Lansarea Gmail (serviciul de e-mail de la Google care stocheaza gratuit 1 GB) a creat agitatie pe piata furnizorilor acestui serviciu. Yahoo! a venit cu contraoferta, in vreme ce Hotmail, Lycos sau Netscape sunt in expectativa. Ca sa fim sinceri pana la capat, Google a lansat, deocamdata, varianta beta a serviciului. Cu alte cuvinte, se afla in faza de testare si imbunatatire.
Pentru a va face un cont la Gmail aveti nevoie de invitatia unui utilizator deja existent, la randul dumneavoastra putand invita alti sase noi membri. Nu este exagerata daca afirmam ca aplicatia de la Google este putin exclusivista. Pentru moment, cel putin. Competitia companiei americane care s-a listat de curand pe Wall Street nu a stat pe loc. Si nu doar la nivel declarativ.
Yahoo!, principalul concurent al Google, si-a marit capacitatea de stocare gratuita de la 4 MB la 100 MB. Hotmail (detinut de Microsoft) doar s-a laudat ca isi va creste inbox-ul pana la 250 MB, insa acum, utilizatorii sai trebuie sa se limiteze la o capaciatate de stocare minusucula: 2 MB.
De asemenea, piata asteapta replica Lycos si Netscape, care nu ofera mai mult de 5MB pentru mail-urile fiecarui utilizator. Aceasta este oferta. Ramane de vazut ce serviciu veti alege. Iata o evaluare, cu plusuri si minusuri, a fiecaruia dintre principalele servicii de web-mail. Cel mai greu a fost sa desemnam cel mai bun serviciu de mail.
Am optat pentru Gmail datorita impactului lansarii sale asupra concurentei.
Gmail
Punctaj: HHHHH
Observatie generala: Gmail a fost primul care a promis o capacitate uriasa de stocare (1GB), grabind si reactia competitiei. Avem insa o rezerva: deocamdata, serviciul se afla in varianta beta.
Ce ne-a placut: mail-ul devine