SUFLETUL COMERTULUI ACTUAL - Brand puternic si identitate vizuala bine construita inseamna profit In timp ce agentiile de publicitate s-au inmultit precum ciupercile dupa ploaie, in Romania agentiile specializate in design de identitate vizuala se pot numara pe degetele de la o mana. Despre importanta dimensiunii vizuale a brand-ului ne vorbeste Stefan Liute, cofondator Grapefruit. CLAUDIA CURICI
Stefan LiuTe: "In afara, romanii sunt vazuti ca oameni care nu stiu cat valoreaza munca lor" Jurnalul National: Este bine pentru o companie de design de identitate sa aiba un stil care sa-i fie recunoscut? Stefan Liute: Atata vreme cat stilul respectiv nu este doar un trend sau o moda si reuseste sa reuneasca elemente care sunt considerate valoroase de un numar cat mai mare de clienti, cred ca recunoasterea este buna. Ea nu inseamna, in acest caz, lipsa de imaginatie sau inspiratie, rigiditate si limitare creativa sau strategica, ci pur si simplu consecventa in producerea de valoare, estetica si comerciala.
Superficialitate
Cum se explica lipsa de interes a romanilor pentru zona vizuala? Oricine care stie ceva grafica poate sa faca un logo? Prin lipsa educatiei de specialitate, dar si prin nivelul mediu de pregatire manageriala a micilor intreprinzatori. Iar cei care au o educatie formala in management privesc brandingul si design-ul dintr-o perspectiva mecanicista si simplificatoare, deoarece curiculele din toata lumea sunt inca tributare unor modele de gandire clasice, dar invechite. Domeniul nostru este, din pacate, privit ca o anexa a publicitatii, si nu ca un instrument de management, cum a ajuns el sa fie in ultimele doua decenii pentru organizatiile performante din intreaga lume.
Animale vizuale FAPT. "90% din informatia despre un brand ne vine pe filiera vizuala"
Care sunt argumentele cu care poate fi convins