FAPT - Companiile cu radacini locale nu se prea inghesuiesc la educatie
Camera de Comert Americana, in parteneriat cu Ledearship Development Solutions, a organizat luni o conferinta maraton de opt ore, pe tema "Leadership, a doua natura: modul corect de a produce rezultate". CLAUDIA CURICI
DEZBATERE. Au romanii mentalitatea necesara pentru a forma si accepta lideri? Discursurile vorbitorilor, personalitati internationale precum Mihail Gorbaciov, Peter F. Drucker, Rosabeth Moss Kanter sau Donald Trump au fost de fapt o prezentare inregistrata. Aproape imposibil de adus in carne si oase si in Romania in aceasta formatie, prima parte a conferintei a constat de fapt intr-o inregistrare video a conferintei care a avut loc pe 20 octombrie la nivel international.
GRIJA PENTRU EDUCATIE. De remarcat este interesul pe care unele companii il dau unor astfel de manifestari si, implicit, interesul pentru o mentalitate de corporatie sanatoasa, fie ea si americana, la nivelul angajatilor lor. Astfel, si-au trimis participanti (in jur de 150) nume precum Coca Cola, Aliantz Tiriac, PricewaterhouseCoopers, Nobel Romania, USAID, dar si Rompetrol sau Spitalul de urgenta Euroclinic. Doar numele a trei companii de PR si publicitate se regasesc pe lista participantilor: Ogilvy, Scala si Prais. Cert este ca din aceasta lista se disting, cu cateva exceptii, nume de companii recunoscute la nivel international pentru succesul datorat stilului de conducere si implicit stilului de comunicare in interior si la exterior.
LECTIE DE DISCURS. Ascultand continutul prezentarilor, evident, specific grilei americane, aproape ca ne rusinam, dar mai degraba reuseam, in stilul balcanic binecunoscut, sa radem de propriile neajunsuri. Orice exemplu negativ (mai putin cand se vorbea de declinul dar si de renasterea organizationala a Gillette) parea atat de familiar, incat apr