SUFLETUL COMERTULUI
IMAGINE - O jucarie din Hong Kong a nascut ideea spotului pentru Citroen C4 In general, primul lucru pe care il comunica reclama la un autoturism este personalitatea distincta fata de cea a concurentilor. Dar chiar si intr-un spot, masina tot masina ramane, ea nu se desprinde de pamant si isi demonstreaza calitatile specifice. CLAUDIA CURICI
LECTII DE DANS. Cei doi invatacei ai coregrafului Marty Kudelka, Justin Timberlake si robotul CitroIn, se misca la fel de natural Din acest punct de vedere, putine sunt spoturile care au un plus de creativitate. Unul dintre cele mai reusite, Honda Accord, nu are la origine nici macar o idee originala, a surprins insa prin distinctie si o productie impecabila. Incepand cu 15 noiembrie, pe ecranele din Marea Britanie, a inceput sa ruleze un nou spot Citroen. Ocazie cu care Euro RSCG Londra scoate pe piata un nou concept: masina robot. Pana aici, o asociere oarecum previzibila.
JUCARIE CU IDEE. Dar Citroen C4, caci despre el este vorba, se transforma intr-un robot care incepe sa se miste in ritmuri dance-pop. De aplaudat executia impecabila si dansatorul desavarsit. Ideea ne aduce insa aminte de o jucarie care facea deliciul copiilor pe vremea cand inca jucariile la noi se procurau "pe sub tejghea", de provenienta Hong-Kong, pe care o puteai transforma (de data asta manual) intr-un robotel. Fapt care ne demonstreaza ca o idee, indiferent de gradul ei de inedit, in conditiile in care este excelent executata si in perfecta armonie cu marca, nu poate fi contestata.
CONTINUITATE. Comunicarea marcii Citroen nu e deloc straina de ideea de a compara masinile cu jucariile si nici asocierea cu robotii umanizati nu e o premiera. Sa ne amintim de Citroen Picasso, spotul creat de Euro RSCG Paris, indelung premiat, unde robotii umanizati pictau intr-un delir creativ de neoprit modelul de mono