In Europa, in 1995, in trei milioane de accidente rutiere peste 120.000 de calatori si-au pierdut viata, iar aproape 2,5 milioane, au fost ranite.
In prezent, in statele U.E., jumatate dintre cele cinci milioane de accidente de circulatie grave, in care isi pierd viata peste un milion de victime, sunt provocate de tineri pana in 25 de ani. Pietonii si biciclistii sunt victime sigure si reprezinta 45% din numarul celor care si-au pierdut viata in urma coliziunilor auto. Ungaria este o zona neagra a Europei din punctul de vedere a deceselor pe sosele - peste 50% dintre cei implicati in coliziuni decedand pe loc sau la cateva zile dupa impact. In Franta, Germania si Danemarca, in pericol sunt motociclistii. Riscurile ca un motociclist care ruleaza pe autostrada sa moara intr-un accident sunt de zece ori mai mari decat cele ale unui sofer sau ale pasagerilor unui automobil.
Danemarca alaturi de Suedia, Norvegia si Finlanda sunt tari in care cifra persoanelor decedate anual in accidente rutiere este cea mai scazuta, nedepasind 2.000. Campaniile de prevenire si amenzile draconice aplicate in cazul incalcarii legislatiei rutiere au dus la o scadere cu 20% a numarului ranitilor in ultimii doi ani.
Din cauza vechimii si starii proaste a masinilor, fostele state ale Uniunii Sovietice aduc anual statisticilor mondiale ale accidentelor rutiere aproape 10 procente, fruntase in topul coliziunilor fiind Estonia si Lituania. Potrivit statisticilor, situatia este ingrijoratoare in Etiopia si Uganda unde, daca pasagerii scapa cu viata dintr-un accident rutier, mor in urma leziunilor, din cauza lipsei de asistenta medicala. Rata de mortalitate in aceasta tara, in urma unui accident rutier, se ridica la 78%. Chiar si cei care sufera rani usoare fie raman mutilati pe viata, fie isi pierd viata in urma infectiilor.
In Statele Unite ale Americii, 94% dintre accidentel