SUFLETUL COMERTULUI Piata publicitara din Romania incepe sa lucreze la standarde profesionale internationale, iar asta se vede din conturarea din ce in ce mai clara, prin dezvoltarea domeniilor conexe, a unei industrii.
CLAUDIA CURICI
VIRTUAL. In curand, bannerele publicitare de pe stadion vor fi doar o iluzie Astfel, pe langa clasicele agentii de publicitate, primele ciuperci aparute din ploaia occidentalizarii, incep sa se dezvolte, atasat la acestea sau chiar independent, agentii de media, agentii de productie publicitara, agentii de BTL (organizare de evenimente), organisme de reglementare in domeniu, asociatii, companii de branding sau si mai specializatele companii de constructie de identitate vizuala sau de naming.
MATURIZARE. Cea mai noua prezenta pe piata spatiilor media in Romania este cea mai mare retea de companii de profil din lume, OMD, care va incepe sa functioneze, incepand din ianuarie 2005, prin actionariatul agentiilor de publicitate TBWA si DDB. De asemenea, una dintre cele mai importante companii de media de la noi, ARBOmedia, singura prezenta romaneasca in Consiliul de Administratie al organizatiei EGTA (Europen Group of Television Advertising), a adus in premiera in Romania intalnirea acestui consiliu. In plus, Initiative Romania a lansat anul acesta a saptea editie a Media Fact Book, un ghid util tuturor celor care interactioneaza cu aceasta industrie, ce face analiza pietei de media din Romania. Toate acestea sunt semne ale intrarii in faza de maturizare a industriei de publicitate, atat din punctul de vedere al investitiilor in domeniu, dar si din punctul de vedere al profesionalismului.
NESPECTACULOS. Deocamdata, in Romania, spatiile pe tv, desi cele mai scumpe, sunt si cele mai cautate.
Semn ca primeaza inca acoperirea in fata segmentarii publicului. In plus, interesul pentru medii netradit