SUFLETUL COMERTULUI Cand spunem Mos Craciun, toti vedem acelasi lucru. Un batranel rotofei, cu barba alba si obraji rumeni, in costum rosu cu blanita alba, haios si cu sacul doldora de daruri. Imaginea lui este mai mult decat un mit, fiind prezent tot timpul in sufletele noastre, nu neaparat ca un personaj, ci mai degraba ca o stare de spirit.
CLAUDIA CURICI
INTREBARE. Ce-ar fi Craciunul fara copii? Prima aparitie a unui copil in Craciunul vazut de Haddon Sunblom a fost in 1938, cand Mos Craciun este infatisat imbratisand un copilas in livingul familiei Astazi, Mos Craciun nu este numai mosul simpatic si durduliu care aduce daruri copiilor, el a devenit un pretext pentru relationare. Companiile, institutiile se intrec in aceasta perioada in a fi cel mai inspirat Mos pentru diverse
CERCURI DE INTERESE. Multi nu reusesc decat sa-l enerveze sau, in cel mai bun caz, sa-l amuze pe destinatarul bombardat de astfel de artefacte. Altele, cele mai inspirate, iti trezesc senzatia specifica unei sarbatori. Reusite sau nu, un lucru e cert: cadourile de Craciun au alura unei industrii si singura modalitate de a depasi mecanismul si artificialul situatiei este acela de a ne gandi cu adevarat la cel ce le va primi si sa oferim din tot sufletul. Secretul ne este impartasit de doua dintre cele mai creative agentii de PR de la noi: Image Promotion si Free Communication.
In ceea ce priveste aspectul vizual al lui Mos Craciun, de-a lungul anilor, infatisarea lui s-a tot schimbat, el fiind imbracat in culori diverse ca: negru, verde sau albastru, avand cizme largi, pantaloni in dungi sau vesta cu nasturi mari si stralucitori, cu sau fara blanita. Imaginea actuala a lui Mos Craciun se disputa intre Coca-Cola si locuitorii localitatatii germane Landau.
VERSIUNEA LANDAU. Un orasel din Germania a lansat o campanie prin care cere ca unul dint