TRADITII CENZURATE Programele folclorice organizate pentru Revelioanele din Epoca de Aur se filmau, ca si celelalte momente artistice, cu cel putin o luna inainte. Artistii aveau grija ca textele melodiilor lor sa nu fie insinuante. Totul era bine pus la punct si fiecare stia ce are de facut.
ROXANA I. ANCUTA
Lasand la o parte pregatirile tehnice, despre care mai toti interpretii de muzica populara pe care i-am intrebat au spus ca erau minutios facute, am avut surpriza sa constatam ca acestia erau multumiti si incantati de cum decurgeau filmarile. Au spus ca lucrau cu profesionisti, nominalizandu-l pe Tudor Vornicu, ca se punea accent numai pe valoare, pe autentic si ca nu oricine ajungea sa le cante telespectatorilor cu ocazia Sarbatorilor de iarna.
NORMALITATE. Despre Revelionul din 1989 aproape ca artistii nu si-au mai amintit momente concrete si asta pentru ca totul decurgea normal, la fel ca in ceilalti ani. Aceasta normalitate era intretinuta chiar de ei, deoarece multi dintre solisti aveau grija sa elimine din textele lor versurile care ar fi putut trezi suspiciuni. Repertoriul lor era pur folcloric, cu mici exceptii. Revelioanele puse la cale inainte de â89 se constituiau ca adevarate programe de divertisment: muzica usoara, populara, balet, scenete si erau printre singurele ocazii in care romanul se bucura de atatea vedete si voie buna prelungita. De la aceste filmari au lipsit, in repetate randuri, Irina Loghin, Tiberiu Ceia, Ion Dolanescu si Maria Ciobanu. Cu totii interzisi de Ceausesti o peri-oada indelungata de timp.
SPECIALISTI. Desi nu s-a numarat printre "alesii" programului de Revelion, Irina Loghin a aparut totusi pe genericul de final, alaturi de vestitii interpreti. Si asta pentru ca Revelionul din â89 a fost, pur si simplu, incropit din filmari anterioare. Doar cateva din secventele pregatite spe