Specialistii in publicitate din Marea Britanie semnaleaza ca anul 2004 a demonstrat ca programele de televiziune au mult mai putini telespectatori decit in anii trecuti. Aceasta constituie o problema pentru agentiile de publicitate, care sint nevoite sa ia in considerare si alte modalitati de a transmite publicului mesajele campaniilor realizate.
Cele mai importante programe TV britanice nu au reusit in 2004 sa atinga rezultatele din anii trecuti. Numai sase programe au reusit sa depaseasca anul acesta 15 milioane de telespectatori. O diferenta mare fata de 2003, cind 50 de programe inregistrasera virfuri de audienta intre 17 si 20 de milioane de spectatori.
Cele sase programe care au trecut bariera de 15 milioane au fost trei episoade din serialul britanic “Coronation Street” si trei meciuri de la Euro 2004. Alte programe de succes au fost “X Factor”, cu un virf de 9,9 milioane de telespectatori, si “Strictly Come Dancing”, cu 11,2 milioane.
Statisticile realizate de MindShare arata ca declinul este evident, exemplu fiind faptul ca, anul trecut, numai in cazul “Coronation Street”, 35 de episoade au inregistrat audiente mai mari de 15 milioane. In comparatie cu alti ani se observa o schimbare de-a dreptul dramatica.
In 1999, 177 de programe depaseau 15 milioane de spectatori, printre ele aflindu-se episoade ale unor seriale care acum n-ar mai putea atinge un asemenea succes (“Casualty”, “Heartbeat” sau “The Bill”). Doreen Dignan, sefa Departamentului de studiere a consumatorilor de la MindShare, a declarat ca este uimita de caderea inregistrata de audientele televiziunilor.
Pe primele locuri anul acesta se afla trei meciuri de la Euro 2004: Anglia-Portugalia (20,7 milioane de telespectatori), Anglia-Croatia (18,3 milioane) si Franta-Anglia (17,8 milioane). Totodata, Doreen Dignan a spus ca situatia nu este totusi