Ca sa scape de anumite obligatii, cei mai multi comercianti bucuresteni si-au botezat campaniile comerciale: "Reduceri promotionale".
ELENA STAN, ADRIAN MIHAI
COMERT. Ca sa scape de batai de cap magazinele au inceput sezonul reducerilor Incepand din 15 ianuarie ne aflam in plin sezon de soldare. Magazinele comerciale au dreptul ca timp de 45 de zile sa scoata la vanzare cu reduceri substantiale stocurile de produse sezoniere. Potrivit legii, perioadele de soldare sunt doua: intre 15 ianuarie-15 aprilie, pentru produsele de toamna-iarna, si 1 august-30 septembrie, pentru produsele de primavara-vara. Desi teoretic ne aflam in plin sezon de soldare, magazinele au recurs la vanzari promotionale.
STRATEGIE. Prin faptul ca nu fac "soldari", ci "reduceri promotionale", comerciantii scapa de mai multe obligatii, in afara de anuntarea operatiunii la primarie. De exemplu, reducerile de soldare presupun ca stocurile sa fie facute cu 15 zile inainte de data de debut si achitate cu cel putin 30 de zile. In plus, stocul nu poate sa fie reinnoit. Reducerile promotionale nu numai ca nu trebuie anuntate la primarie, dar ele pot avea loc in orice perioada a anului. Atentie insa, perioada pe care acestea au loc trebuie sa fie anuntata, iar marfa sa fie disponibila pe intreaga lor durata!
REDUCERI. La reducere putem cumpara atat articole de imbracaminte si incaltaminte, cat si alte articole care sunt considerate a fi de sezon. "Desi vanzarile au fost mici aceste luni din cauza temperaturilor ridicate inregistrate, acum ne-am mai revenit", a spus Steriade Roxana, sefa de magazin la Only. Reducerile sunt de pana la 50% la toate produsele de sezon din magazin. De la 1 ianuarie, magazinul a avut promotie - 50%, insa numai la articolele pentru barbati. In comparatie cu promotiile, reducerile se pot aplica la aproape toate produsele din magazin si s