Stagiunea Operei Nationale si-a reluat cursul, propunind, la mijloc de ianuarie, citeva repere interesante in special in zona coregrafica, prin invitarea unor solisti straini in spectacole de referinta ale repertoriului curent. Spre exemplu, in Lacul lebedelor, cuplul sud-coreean Joo-Won Kim si Won-Chul Lee a fost o adevarata revelatie, stirnind aplauze entuziaste datorita tehnicii performante, sigurantei si plasticitatii miscarii, dar si elegantei si expresivitatii cu care cei doi balerini au intrupat personajele atit de ofertante din creatia lui Ceaikovski.
Solisti ai Baletului National Coreean, tinerii artisti au fost incununati, in timp, cu titluri si premii in competitii internationale de prestigiu, lauri pe deplin meritati pentru ca, intr-adevar, a fost o incintare sa-i urmarim desenind cu gratie si poezie romantica eroii de legenda carora le-au conferit sensibilitate, forta si stralucire, incadrindu-se perfect in derularea generala imaginata cu decenii in urma de catre Oleg Danovski. De altfel, intreg spectacolul a fost realizat la un nivel demn de lauda, ansamblul dovedindu-se omogen si suplu (desi „tropaiala“ si „aterizarile“ extrem de agitate agreseaza atmosfera de visare, in special in actul II, lebedele pierzind astfel din inefabilul plutirii), in timp ce solistii au evoluat corect, adesea chiar excent; s-au remarcat Oana Popescu, Liliana Nica si Virgil Ciocoiu in momentul pas de troix, Monica Alexandra Petrica in dansul spaniol, Narcis Niculaie in Rothbart (o aparitie interesanta, cu miscari corecte, dar fara acea incarcatura malefica specifica personajului), si mai ales Vlad Toader, care, in rolul bufonului, cucereste de fiecare data prin salturile si piruetele impecabile si prin farmecul cu care stie sa construiasca acest rol de compozitie extrem de pretentios.
Intimplarea a facut ca, dupa doar citeva zile, tinarul balerin sa