SPECIAL/ANCHETA
Deasupra autostrazii Brasov - Bors planeaza vulturii
Unul dintre primii beneficiari ai contractului de subantrepriza incheiat cu Bechtel pentru autostrada Bors - Brasov este firma ACSA, patronata de un politist condamnat pentru coruptie. De cum a iesit din puscarie, fostul ofiter Pavel Ivanov a cumparat cu sute de mii de dolari societatea de constructii ACSA, in al carei imobil s-a instalat de curand sediul teritorial Bechtel. Bechtel, cea dintai afacere dubioasa
Societatea ACSA Campia Turzii, controlata de Pavel Ivanov, un fost politist de la biroul economic, condamnat pentru coruptie, a castigat un contract de subantrepriza pe autostrada Brasov-Bors. Imediat ce a iesit din puscarie, Ivanov a cumparat cu banii jos actiuni la diverse societati profitabile. Vainberg Simha, unul dintre actionarii ACSA este fostul supervizor Lukoil pe Transilvania. Nasul lui Ivanov este implicat intr-un dosar de coruptie.
FILIP TUDORACHI
AVANTAJUL SUBCONTRACTORILOR. O carca de bani, contracte asigurate pe durata lunga, oportunitati de ciupeala Singura firma de constructii din Cluj care a prins o subcontractare la autostrada Bechtel a fost SC ACSA SA Campia Turzii. In rest, cele cateva firme clujene subcontractoare s-au multumit cu maruntisuri de genul: soferi pentru santier, paznici etc. ACSA este obisnuita cu banii publici, constructorul beneficiind de contracte pentru " programul de reabilitare a salilor de sport" sau de multiple renovari de scoli din bani europeni. Noul sediu teritorial al Bechtel se afla taman intr-o cladire a firmei ACSA. Societatea va inhata probabil un contract in dolari cu multe zerouri. Cine este de fapt in spatele firmei?
In toamna anului 2003, tocmai in febra anunturilor privind autostrada Bechtel, firma din Campia Turzii si-a schimbat subit proprietarul. Cineva stia ceva. Conform datelor