Legea 544, cea a accesului la informatii publice, este, cu siguranta, una dintre cele mai interpretate legi de dupa 1989. in ultimul an, abordand problema felului in care s-au facut privatizarile unor colosi industriali din Timisoara, TIMPOLIS a intrat in posesia unor informatii contradictorii provenind din aceeasi sursa sau a constatat ca, pur si simplu, prin pasare intre institutii, statul nu mai poate oferi informatii pertinente despre o anumita privatizare. Au trecut doar cativa ani de la vanzarea acestor active si deja o buna parte din aceste privatizari intra intr-un fel de nebuloasa. Iar in momentul in care presa nu are acces la informatii sau primeste informatii care se bat cap in cap, se pot face aproape orice fel de speculatii.Enigma Tutunului Romanesc in cazul celebrei privatizari a societatii “Tutunul Romanesc”, liderii de sindicat ai Fabricii de tigarete Timisoara reclama, de asemenea, opacitatea si lipsa de informatii sigure. TIMPOLIS a publicat anul trecut o serie de articole referitoare la privatizarea S.N.T.R. in conditiile in care reiese ca doar activele Fabricii de tigarete Timisoara, parte a S.N.T.R.-ului, valorau, la o evalu-are facuta in 2000, peste 2.433 de miliarde de lei, adica de aproape cinci ori pretul cu care a fost vandut pachetul majoritar de actiuni al intreg S.N.T.R.-ului.
Liderul de sindicat al fostei Fabrici de tigarete Timisoara, Nina Gavan, ne-a dat detalii despre felul in care au fost “informati” cu privire la privatizare : “Noi am aflat pe cai ocolite. Au fost date informatii de suprafata, cum ca se vinde S.N.T.R.-ul cu zece milioane de dolari, date din care sa nu poti sa-ti dai seama, sa analizezi - e corecta, nu e corecta vanzarea. De cand a trecut la A.P.A.P.S. a fost si mai greu sa afli informatii. Ne spuneau ca s-au facut studii de evaluare, de fezabilitate, dar niciodata nu ne-au intrebat nimic. A.P.A.P.S.-ul a raspu