Compania tine in cel mai mare secret proiectele la care lucreaza si refuza sa faca estimari asupra profitului viitor, pentru ca, spun cei doi fondatori, nu profitul este principalul scop al afacerii lor. Insa Larry Page si Sergey Brin, "parintii" motorului de cautare Google, au lasat ieri tacerea de-o parte si au vorbit despre strategia companiei, pentru prima oara de la listarea la bursa din august anul trecut.
Printre problemele curente ale oficialilor Google se numara dificultatea de a angaja noi ingineri intr-un ritm rapid, care sa permita companiei sa ofere servicii de cautare utilizatorilor de telefoane mobile si de alte dispozitive portabile, a spus Sergey Brin, citat de presa internationala. In ultimii doi ani compania a angajat aproximativ 2.300 de noi specialisti.
Google, care duce o batalie dura cu rivalii Yahoo si Microsoft pe una din cele mai dinamice piete din lumea IT, planuieste acum sa angajeze un mare numar de specialisti pe continentul asiatic, acolo unde tehnologiile wireless sunt mult mai dezvoltate decat in Statele Unite. "Este evident ca deocamdata nu reusim sa obtinem rezultatele dorite, cel putin nu cantitativ", a spus Brin. "Gradul de cunoastere si de utilizare al tehnologiilor mobile in SUA este atat de scazut in comparatie cu alte zone din lume, incat nu aici este cel mai bun loc pentru a lucra la dezvoltarea celor mai bune produse mobile".
O alta dificultate intampinata de Google in aceasta perioada este trecerea de la statutul de companie americana cu prezena internationala la cel de companie multinationala cu sediul central in SUA, a spus directorul executiv Eric Schmidt. In prezent, cele mai multe sedii din strainatate ale Google se ocupa de vanzarea de spatiu publicitar (n.r. - principala sursa de venituri a companiei) in loc sa se concentreze pe cercetare si dezvoltarea de noi produse,