Oricat de bine inzestrata este o baza materiala si indiferent de vastitatea potentialului unei zone turistice, acestea nu pot suplini serviciile. Nu este cazul turismului romanesc, desi am dori ca serviciile sa fie singura hiba.
Daca pentru refacerea bazelor materiale sunt necesare resurse financiare ce ii sperie pana si pe oamenii de afaceri obisnuiti, singura posibilitate ramane cresterea nivelului calitativ al serviciilor in turism pentru a pune in valoare resursele existente, mai ales pe litoral.
Desi rare, astfel de initiative incep sa apara si in peisajul afacerilor constantene. Una dintre firmele care au ca obiect de activitate formarea si perfectionarea resurselor umane este Pro Tourism. „Menirea noastra este sa-i invitam pe cei interesati sa adune cunostinte noi.
Lucrez in acest domeniu de 54 de ani, am condus timp de zece ani scoala de la Mamaia si, dupa pensionare, am infiintat firma Pro Tourism“, a declarat Andrei Dumitrescu, managerul centrului de pregatire. Cursurile acestui centru se desfasoara in mai multe locatii, scolile nr. 2 si nr.
11, precum si la doua sali de conferinta ale unui hotel constantean. „Marea majoritate a profesorilor care predau la noi sunt cadre universitare de la marile institutii de invatamant particulare si de stat din Bucuresti. Avem 15 pozitii de meserii, calificare, perfectionare, cursuri de limbi straine.
De asemenea, avem un contact permanent cu agentii din turism din toate statiunile de pe litoral, inclusiv Tulcea“, ne-a mai declarat Andrei Dumitrescu. Cursantii care adera la cursurile centrului, in proportie de 65% sunt cei care isi fac din aceasta calificare o posibilitate de a gasi un loc de munca in turism.
Exista, de asemenea, si agenti economici interesati sa finanteze cursurile in vederea perfectionarii personalului, pentru a-i