Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Mircea Miclea, a aprobat prin ordin reînfiinţarea Consiliului Naţional al Reformei Învăţământului (CNRI), organism naţional cu rol consultativ în problemele fundamentale ale reformei educaţiei în România, conform Legii învăţământului. Prin acest consiliu este vizată reforma în tot învăţământul, atât cel preuniversitar, cât şi cel universitar. Tot prin intermediul acestui organism se doreşte iniţierea dezbaterilor publice pe tema strategiilor pe care le concepe ministerul. În CNRI vor fi reprezentaţi nu doar oameni ai şcolii, ci şi reprezentanţi ai sindicatelor, societăţii civile şi ai ONG-urilor, pentru ca strategiile să fie validate de toţi partenerii sociali. În activitatea sa, Consiliul se va baza pe resursele manageriale şi competenţele ştiinţifice şi pedagogice ale specialiştilor din sistemul de învăţământ din ţară, precum şi din instituţiile care derulează activităţi cu incidenţă asupra educaţiei. Cu aprobarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, CNRI poate antrena şi experţi străini. Între altele, acest for are următoarele atribuţii: participă la elaborarea şi dezbaterea orientărilor generale ale politicilor educaţionale, examinează principalele proiecte ale reformei învăţământului din perspectiva coerenţei, pertinenţei, eficienţei folosirii resurselor şi a calităţii rezultatelor, identifică şi analizează cauzele eventualelor blocaje, dezechilibre şi disfuncţionalităţi în procesul reformei învăţământului. Consiliul Naţional al Reformei învăţământului este compus din 40 de membri, învăţători, academicieni şi profesori universitari, şi va fi convocat în prima parte a lunii martie, pentru a hotărî schimbarea sau menţinerea actualului sistem pentru examenele naţionale. (I.O.)
Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Mircea Miclea, a aprobat prin ordin reînfiinţarea Consiliului Naţional al Reformei Învăţământului (CNRI), orga