După ce anul trecut piaţa auto românească a cunoscut o creştere semnificativă, analiştii din domeniu preconizau că anul 2005 va fi dominat de aceeaşi tendinţă de creştere a numărului de automobile vândute, însă la proporţii mai mici.
Raportul Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) pe luna ianuarie vine să contrazică aceste predicţii. Dacă în luna ianuarie a anului 2004 se vindeau în România 3.537 de automobile de producţie autohtonă şi 2.702 automobile din import, iată că în aceeaşi lună, a anul 2005 de această dată, s-au vândut 7.540 de automobile fabricate în ţară şi 4.972 automobile importate. Rezultă, astfel, o creştere a vânzărilor cu 113 procente la automobile româneşti şi de 84% la automobilele din import. Cea mai mare creştere a fost înregistrată de marca Fiat, care a cunoscut o creştere de 368%, în timp ce Ford este singura marcă ce a înregistrat o scădere a vânzărilor, cu 16%.
Lider de piaţă rămâne însă în continuare Dacia, cu 6.214 unităţi vândute şi o cotă de piaţă de 49,7%.
Cătălin HEGHEŞ
După ce anul trecut piaţa auto românească a cunoscut o creştere semnificativă, analiştii din domeniu preconizau că anul 2005 va fi dominat de aceeaşi tendinţă de creştere a numărului de automobile vândute, însă la proporţii mai mici.
Raportul Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) pe luna ianuarie vine să contrazică aceste predicţii. Dacă în luna ianuarie a anului 2004 se vindeau în România 3.537 de automobile de producţie autohtonă şi 2.702 automobile din import, iată că în aceeaşi lună, a anul 2005 de această dată, s-au vândut 7.540 de automobile fabricate în ţară şi 4.972 automobile importate. Rezultă, astfel, o creştere a vânzărilor cu 113 procente la automobile româneşti şi de 84% la automobilele din import. Cea mai mare creştere a fost înregistrată de marca Fiat, care a cunoscut