ECONOMIC/BUSINESS LEASING - Firmele fac eforturi pentru a se impune in provincie Se spune ca firmele mari pot intra mai usor pe pietele locale. In practica insa, nu este chiar asa de simplu ca in teorie.
ADRIAN MIHAI
CONCURENTA. Societatilor mari de leasing le e greu sa penetreze pietele locale Cand vine vorba de leasing, pana acum doi ani, pe piata locala din tara existau putine puncte de lucru ale societatilor mari din Bucuresti. "S-au format societati de leasing locale, relativ mici, care deserveau clientii locali", explica Florentina Mircea, presedintele Consiliului de administratie a TBI Leasing SA. "Preturile acestora erau mai mari cu 4-5%", continua Mircea. Cele mai mari probleme le-a inregistrat compania in tentativa de a intra pe piata din Transilvania. "Incercam sa intram in Cluj de doi ani, sper ca vom intra serios in acest an. Simt ca nu ne asimileaza", povesteste presedintele companiei.
STRATEGIE. Ca sa reuseasca sa patrunda au apelat la oameni din zona. In plus, au folosit experienta celor de la Omniasig, amandoua firmele facand parte din acelasi grup financiar. "Ei au o retea teritoriala foarte bogata. Au 40 de sucursale, plus foarte multe agentii. Sunt sucursale care sunt foarte puternice pe plan local, iar altele care sunt pe locul 2-3. Oricum ar fi, ele cunosc foarte bine mediul local. Directorul de acolo cunoaste pe toata lumea", arata Mircea. Cum se mai ajuta firmele in grup? Iau referinte despre clienti, de foarte multe ori functioneaza in aceleasi sedii, fac schimb de baze de date, de clienti. "De foarte multe ori prezentam produsul complet. Fiind o societate de asigurare din grup si banii mergand in acelasi buzunar, putem negocia cu asiguratorul nostru o cota de prima interesanta", ne mai dezvaluie Mircea. Planurile companiei sunt de a crea o societate comerciala separata, care va fi agent de asigurare pent