A propo de Venetia, aflam cu surprindere ca Duo-ul nostru nu a participat doar in doua proiecte, asa cum stiam, ci in trei! Ne-am gindit ca e bine sa punctam putin aceasta situatie si, in general, colaborarea dintre noi si curatorii pentru Bienala, chiar cu riscul de-a simplifica lucrurile pe formula „Asa da!/Asa nu!“
Sa incepem cu cele bune: proiectul lui Mihnea Mircan, The Endlless Pavilion. Felul direct in care si-a construit relatia cu artistii pe care i-a solicitat (printre care si Duo-ul nostru), venind cu un statement clar si dindu-ne tot timpul un feedback, ni se pare profesionist.
Proiectul Mariei Rus Bojan. Dincolo de increderea Mariei ca una dintre lucrarile noastre (nerealizata inca) e suficient de tare pentru a sustine pavilionul, asumindu-si astfel un risc, n-am vazut textul aplicatiei nici pina azi. Dupa anuntarea rezultatului, la solicitarea noastra expresa de-a vedea totusi proiectul, nu ne-a mai raspuns deloc.
Proiectul in care am fost inclusi fara stiinta noastra apartine doamnei Cios. I-am cerut lamuriri via e-mail, dar nici de data asta nu am primit raspuns. Problema nu ne pare chiar de ignorat, e o chestiune de practica curatoriala. Nu e firesc ca un curator sa aplice, folosind numele unor artisti, fara sa-i intrebe in prealabil daca doresc ori ba, si fara sa le prezinte conceptul curatorial care-i include.
Va semnalam dezacordul nostru fata de astfel de modalitati de lucru curator – artist (cu toata consideratia fata de doamna Cios), si respectul pentru felul in care Mihnea Mircan a inteles sa comunice cu artistii pe care i-a invitat. Mihnea, chapeau!
Mihai POP si Cristian RUSU (grup artist – curator, participanti cu mai multe proiecte in concurs)
A propo de Venetia, aflam cu surprindere ca Duo-ul nostru nu a participat doar in doua proiecte, asa cum stiam, ci in trei! Ne-